BATTLEBORN
Battleborn to nowatorski FPS, który stosuje wiele rozwiązań rodem z gatunku MOBA. Mamy tu do czynienia z dziełem zespołu Gearbox Software, doświadczonego producenta pierwszoosoobowych strzelanin (spod jego ręki wyszły m.in. serie Brothers in Arms i Borderlands). Gra ukazuje nam wizję świata, w którym mroczna siła, znana jako Varelsi, doprowadziła do zagłady wszystkich gwiazd we wszechświecie poza jedną. Floty pięciu pozbawionych domu frakcji – urwanych z najprzeróżniejszych bajek – spotykają się w tym ostatnim ocalałym systemie słonecznym o nazwie Solus, co skutkuje rozpoczęciem wojny o zasoby i przestrzeń do życia, toczonej w zróżnicowanych środowiskach planet owego układu.
Dwie formy rozgrywki
Battleborn oferuje dwie zasadnicze formy rozgrywki – kooperacyjną kampanię fabularną dla maksymalnie pięciu osób oraz rywalizacyjne rozgrywki wieloosobowe. Te drugie wystąpią w rozmaitych trybach. Jednym z nich jest Incursion, w którym dwie pięcioosobowe drużyny, wspierane przez dziesiątki droidów („minionów”), próbują przebić się przez wrogie fortyfikacje i zdewastować kryjące się za nimi bazy.
Rozwój postaci
Podczas spotkania postacie rozwijają się, dążąc do osiągnięcia maksymalnego poziomu doświadczenia. Przy każdym awansie wybieramy jedną z dwóch zdolności, które często diametralnie się od siebie różnią; na 7. poziomie otrzymujemy umiejętność ostateczną („ulti”). Po zakończeniu meczu rozwój ulega zresetowaniu. Oprócz tego występuje tu ogólna progresja konta, wyrażająca się odblokowywaniem nowych postaci za sukcesy w pojedynkach i w kampanii oraz zdobywaniem wirtualnej waluty, służącej do nabywania takich dóbr, jak „skórki” czy alternatywne pakiety umiejętności dla bohaterów. Jedną z cech wyróżniających Battleborn jest przyjemna dla oka grafika w komiksowym stylu (korzystająca z techniki cel-shading).
System: