Total War: ROME II - Caesar in Gaul Campaign Pack PC STEAM DIGITAL

  • Data premiery:
    17.12.2013
  • Format/nośnik:
    Klucz Steam
  • Platforma:
    PC
  • Producent:
    MUVE.PL
  • Wersja językowa:
    pełna polska wersja
  • MV-1471249
    22,46 
    Dostępność: KLUCZ CYFROWY WYSYŁANY NA MAILA
    Muve
    +

    Total War™ ROME II: Cezar w Galii

    Pakiet Kampanii

    Opis:

    Cezar w Galii to osobny pakiet kampanii do Total War: ROME II, przedstawiający wojnę Juliusza Cezara przeciwko plemionom galijskim. Gracz może wybrać jedną spośród czterech grywalnych frakcji w tym konflikcie: galijskich Arwernów, germańskich Swebów, belgijskich Nerwiów i Rzym. Kampania inspirowana jest dziełem Commentarii de bello Gallico autorstwa Cezara (Pamiętniki "O wojnie galijskiej").

    Cezar w Galii zawiera mniejszy wycinek czasowy i geograficzny, niż Rome II (58-51 r. p.n.e.), a mapa kampanii jest rozszerzoną i bardziej szczegółową wizją Galii i południowego wybrzeża Brytanii.

    W porównaniu z mapą Galii znaną z ROME II, ta z pakietu Cezar w Galii zawiera więcej regionów i prowincji, więcej frakcji (grywalnych i nie grywalnych) oraz wielu znanych generałów i mężów stanu, znanych z historii, których gracz będzie mógł wykorzystać lub pokonać, w zależności od wybranej frakcji.

    Wojna ta przyniosła Cezarowi wiele zysków i chwały, a co za tym idzie dała mu ogromną popularność wśród rzymskiego ludu. Niezadowoleni byli tylko senatorowie, którzy zauważali, że Cezar całą władzę skupiał w swoich rękach, co ostatecznie doprowadziło do koronowania go na Dyktator.

    Cezar w Galii odbiega od standardowej rozgrywki ROME II na wiele sposobów:

    Nowa mapa kampanii:

    Mapa kampanii w pakiecie Cezar w Galii to rozszerzona, bardziej szczegółowa wizja Galii - gracze mogą korzystać z 18 prowincji, pełnych zasobów, nowych osad i nowych stolic prowincji.

    Większy nacisk na postacie:

    Wiele frakcji korzysta z usług wielkich generałów i mężów stanu, znanych z historii (przykładowo, Rzym ma do dyspozycji samego Gajusza Juliusza Cezara, Marka Antoniusza oraz innych). Każda z czterech grywalnych frakcji ma też przywódcę, który jest awatarem gracza w trakcie kampanii.

    24 kolejki rocznie:

    Jako, że akcja Cezara w Galii toczy się w znacznie krótszym okresie (58-51 r. p.n.e.), niż potężna kampania z ROME II, każda kolejka to teraz dwa tygodnie, a nie rok. Oznacza to powrót systemu pór roku. Ich wpływ na rozgrywkę nie zawsze jest przewidywalny i może różnić się, w zależności od prowincji. Przykładowo, późna jesień może przynieść dobre zbiory, a długie, suche lato może niekorzystnie wpłynąć na produkcję żywności.

    Ścisła, skoncentrowana kampania dla wielu osób:

    Generałowie, szukający bardziej dynamicznej kampanii w trybie dla wielu osób, znajdą w Cezarze w Galii wiele interesujących opcji. Ze względu na zasięg geograficzny i 48 frakcji przeciwnika, kampanie dla 2 graczy w trybie rywalizacji i współpracy są bardziej emocjonujące, skoncentrowane i trwają krócej, niż pełna kampania.

    Nowa mechanika wyzwań w trakcie gry:

    W trakcie rozgrywki, w kolejnych turach, gracze napotkają nowe wyzwania, zastępujące wojny domowe w ROME II. Grając plemieniem galijskim, poczujesz potężną pięść Rzymu, wysyłającego swoje siły interwencyjne, a grając Rzymem, będziesz musiał uporać się z plemionami galijskimi, wzniecającymi bunty i zawiązującymi sojusze przeciw tobie.

    Nowa bitwa historyczna:

    Cezar w Galii zawiera Bitwę pod Alezją jako grywalną bitwę historyczną. Bitwa ta była punktem zwrotnym w wojnie Cezara z Galami, a w jej wyniku Wercyngetoryks został pojmany, przewieziony do Rzymu i stracony.

    Z perspektywy Cezara, w Bitwie pod Alezją, gracz musi utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy Wercyngetoryksa. Bitwa rozpoczyna się od rozmieszczenia wojsk rzymskich w ich własnych umocnieniach, poza fortem na wzgórzu. Gracz musi poprowadzić Rzymian do boju, odeprzeć ataki potężnej armii odwodowej i wedrzeć się do wnętrza fortu.

    Nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji Total War: ROME II:

    Prócz frakcji grywalnych w nowej kampanii, Cezar w Galii dodaje też trzy nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji gry. Oto one:

    • Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy)
    Najbardziej zaciekłe i potężne plemię belgijskie - w żyłach Nerwiów płynie krew celtycka i germańska. Ich jednostki to mieszanka kultur, co pozwala na stworzenie nowych, unikatowych armii.

    • Bojowie (barbarzyńcy galijscy)
    Jedno z największych plemion galijskich, Bojowie mieszkali na terenach Galii Przedalpejskiej, Panonii, Czech i Galii Narbońskiej. Liczność ich armii powodowała, że trzeba się było z nimi liczyć, ale geograficzne oderwanie od innych plemion galijskich oznaczało, że byli oni bezpośrednio narażeni na ataki ze strony zaciekłych klanów germańskich i Daków.

    • Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy)
    Galowie Wschodni czyli Galatowie migrowali z Azji Mniejszej po najeździe Celtów na Bałkany. Około 270 roku p.n.e. dotarli do Tracji, prowadzeni przez generałów Lotariosa i Leonnoriosa. Jako Celtowie, znajdujący się głęboko na terytorium helleńskim i mający przeciw sobie wiele wrogich frakcji, Galatowie zapewniają wiele ciekawych wyzwań i nieoczekiwanych zwrotów sytuacji w trakcie rozgrywki.
    Nowe jednostki:

    Prócz standardowych jednostek, grywalne frakcje w Cezarze w Galii (oraz grywalne frakcje w głównej kampanii ROME II, dodane dzięki pakietowi Cezar w Galii) zyskują następujące nowe jednostki:

    Bojowie (ROME II)

    • Powiernicy miecza (piechota z mieczami)
    Tam gdzie każe władca, zadajemy cios mieczem.
    • Weterani z włóczniami (piechota z oszczepami)
    Bitwa utwardza ścięgna i serca. Powoduje, że uszy nie słyszą krzyków tchórzostwa.

    Galatowie (ROME II)

    • Galaccy legioniści (piechota z mieczami)
    Celtowie nauczyli Rzymian więcej, niż ci są w stanie przyznać. W drugą stronę jest podobnie.
    • Galaccy jeźdźcy (kawaleria z oszczepami i mieczami)
    Pokonani wrogowie wiedzą, że lepiej uciekać, niż zmierzyć się z jeźdźcami, którzy na pewno nie darują im życia.

    Plemiona galijskie (ROME II i Cezar w Galii)

    • Szermierze wybrańcy (piechota z mieczami)
    Ci mężczyźni dowiedli swego męstwa i potrafią dobrze posługiwać się bronią.
    • Włócznicy wybrańcy (piechota z oszczepami)
    Kolczuga nie zmraża serca wojownika, ani nie gasi jego żądzy walki.
    • Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
    Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku - oto umiejętności wojownika.

    Nerwiowie (ROME II i Cezar w Galii)

    • Okrutne miecze (piechota z mieczami)
    Gdy już zasłużą na swoje miecze, Celtowie nie rozstają się z nimi... aż do śmierci.
    • Szermierze partyzanci (piechota z mieczami, działająca w ukryciu)
    Ci zbrojni uderzają tam, gdzie wróg się ich absolutnie nie spodziewa.
    • Potężne konie (kawaleria z oszczepami)
    Ciężkozbrojna, dzika jazda, budzi strach w sercach wrogów.
    • Nagie włócznie (piechota z oszczepami)
    Po co komu ubrania, skoro mamy aż nadto odwagi?
    • Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
    Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku - oto umiejętności wojownika.

    Wojska pomocnicze

    • Pomocniczy galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
    Umiejętności łowczego można wykorzystać w służbie dla Rzymu.
    • Pomocnicza szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami)
    Konna, opancerzona pięść, zawsze przyda się armii rzymskiej.
    • Pomocnicze nagie miecze (piechota z mieczami)
    Dzicy bogowie wojny powinni być wykorzystani, by dać Rzymowi przewagę.
    • Pomocnicze krótkie miecze (piechota z mieczami)
    Czasem w bitwie ważniejsza jest odwaga, niż umiejętności.

    Najemnicy

    • Najemni galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
    Polowanie na innych przynosi czasem ogromne zyski.
    • Najemna szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami)
    Każdy szlachcic ma swoją cenę i będzie walczył za złoto.
    • Najemne nagie miecze (piechota z mieczami)
    Bogowie wojny błogosławią najemnikom tak długo, jak ci walczą mężnie.
    • Najemne krótkie miecze (piechota z mieczami)
    Czasem wystarczy sprzedać swe męstwo, by zakosztować chwały.

    System: