Aby zagrać w tę zawartość, wymagana jest podstawowa wersja gry Field of Glory II: Medieval.
Od końca 1300 roku niektórzy Szwajcarzy zaczęli nosić długie piki, początkowo jako broń mniejszościową, podczas gdy większość ich żołnierzy nadal nosiła halabardę. W 1422 roku niewielka armia szwajcarska została pokonana pod Arbedo przez armię mediolańską złożoną z dużej liczby zbrojnych, którzy zsiedli po nieudanej szarży na koniach. Zauważono, że pikinierzy radzili sobie lepiej w walce ze zsiadającymi zbrojnymi niż halabardnicy, ze względu na większy zasięg ich broni.
Od tego czasu udział pikinierów w armiach szwajcarskich stale wzrastał, tak że pod koniec XV wieku stali się oni bronią dominującą. Halabardę zachowała tylko niewielka liczba doświadczonych żołnierzy do obrony sztandarów i rozbijania formacji przeciwnika w razie zatrzymania natarcia pikinierów.
Nowy system szwajcarski okazał się zdumiewającym sukcesem na polu bitwy: zwyciężali w wojnach burgundzkich, pokonali Święte Cesarstwo Rzymskie w wojnie szwabskiej, a jako najemnicy stanowili kluczowy element armii króla Francji Karola VIII we Włoszech. Wkrótce formacje pikinierów zostały przyjęte w wielu krajach Europy Zachodniej, zwłaszcza w Niemczech przez słynnych "landsknechtów".
W Czechach wybuchła wojna między zwolennikami Jana Husa, protestanckiego reformatora religijnego, a katolickimi rojalistami. Husyci byli w większości zwykłymi ludźmi i mieli niewielu szlachciców, którzy mogliby zapewnić ciężko opancerzonych ludzi. Aby zniwelować przewagę rojalistów w ciężkiej kawalerii, przerobili zwykłe wozy rolnicze na "Wagenburg" - ruchomą fortecę, z wnętrza której husyccy żołnierze mogli walczyć. Była to głównie broń defensywna, choć w bitwie pod Kutną Horą w 1421 r. użyto jej do przełamania armii królewskiej.
W Hiszpanii rekonkwista została ostatecznie zakończona wraz z podbojem Królestwa Granady w 1492 roku. W tym kraju armie Kastylii i Aragonii również przyjęły pikę, ale Kastylia dodatkowo przywróciła używanie ludzi z mieczami i pałaszami, naśladując starożytnych rzymskich legionistów.
W Anglii doszło do serii wojen między lancasterskimi i jorkistowskimi gałęziami rodziny królewskiej Plantagenetów. Dziś znane są one pod nazwą Wojny Róż (Wars of the Roses). Tutaj na polu bitwy nadal dominowała broń długa i konna, choć do niektórych kampanii rekrutowano kilku najemnych pikinierów.
Innym zaściankiem była Skandynawia, gdzie Szwecja walczyła o wyrwanie się z Unii Kalmarskiej, zdominowanej przez Danię.
Dodatkowe informacje o następujących narodach i frakcjach od momentu wprowadzenia przez nie same lub ich przeciwników taktyki szwajcarskiej z użyciem piki lub husyckich wozów bojowych do roku 1500 n.e: Aragończycy, Berberowie (Wattasydowie), Czesi (katolicy), Burgundczycy, Kastylijczycy, Duńczycy, Anglicy (Lancasterzy, Yorkiści i Tudorowie), Florentczycy, Francuzi, Niemcy (wojska cesarskie, feudalne i miejskie), Granadyjczycy, Węgrzy, Husyci (Taboryci i Utraquiści), Niderlandy, Mediolańczycy, Neapolitańczycy, Papieże, Polacy, Rusini, Szkoci, Szwajcarzy, Wenecjanie. Każdy z nich ma swój własny, historycznie uzasadniony sztandar. (Kilka narodów europejskich jest już uwzględnionych w poprzednich DLC do roku 1500 n.e.).
22 nowe jednostki.
60 dodatkowych list armii, pozwalających na stworzenie historycznie realistycznych armii dla każdej z powyższych frakcji i ich sojuszników w różnych okresach epoki, dzięki czemu całkowita liczba średniowiecznych list armii wynosi 303. Dodatkowo armie mogą zawierać kontyngenty historycznych sojuszników. Daje to ponad trzysta tysięcy permutacji. Nigdy nie zabraknie ci nowych matchupów do wypróbowania.
o Aragończycy 1450-1479 n.e.
o Berberowie (Wattasydowie) 1466-1500 n.e.
o Czesi (katolicy) 1419-1449 n.e.
o Czesi (katolicy) 1450-1500 n.e.
o Bretończycy 1456-1465 n.e.
o Bretończycy 1466-1491 n.e.
o Burgundia 1450-1464 r. n.e.
o Burgundczycy 1465-1470 n.e.
o Burgundczycy 1471-1477 r. n.e.
o kastylijski 1476-1497 n.e.
o duński 1488-1500 n.e.
o Anglicy (Wielka Brytania) 1450-1454 n.e.
o Anglicy (Lancasterzy) 1455-1484 n.e.
o angielski (Yorkistów) 1455-1482 n.e.
o Anglia (kontynentalna) 1475 r. n.e.
o angielski (Yorkistów) 1483-1485 n.e.
o Anglia (Yorkistów) 1486-1497 n.e.
o Angielski (Tudor) 1485-1500 n.e.
o Florentyna 1400-1414 n.e.
o Florentyna 1415-1439 r. n.e.
o Florentyna 1424 r. n.e.
o Florentyna 1440-1500 n.e.
o francuska 1466-1479 n.e.
o Francuska 1480-1483 n.e.
o Francuska 1484-1500 n.e.
o Niemiecki (cesarski) 1425-1449 r. n.e.
o Niemieckie (cesarskie) 1450-1487 n.e.
o Niemieckie (cesarskie) 1488-1500 n.e.
o Niemieckie (feudalne) 1450-1489 n.e.
o Niemiecki (feudalny) 1490-1500 n.e.
o Niemcy (miasto N i W) 1450-1487 n.e.
o Niemcy (miasto N i W) 1488-1500 n.e.
o Niemcy (miasto S i E) 1425-1449 n.e.
o Niemcy (miasto S i E) 1450-1487 n.e.
o Niemcy (miasto S i E) 1488-1500 n.e.
o węgierskie 1441-1500 n.e.
o Husyci (Taboryci) 1419-1434 n.e.
o Husyci (Utraquist) 1419-1479 n.e.
o Niskie Kraje 1450-1477 n.e.
o Niskie Kraje 1478-1487 n.e.
o Niskie Kraje 1488-1500 r. n.e.
o Mediolan 1400-1439 n.e.
o Mediolańczycy 1440-1500 n.e.
o Neapolitańska 1400-1439 n.e.
o neapolitańska 1440-1500 r. n.e.
o papieska 1400-1439 n.e.
o papieska 1440-1500 n.e.
o polska 1455-1500 n.e.
o Ruś 1470-1500 n.e.
o Szkoci 1438-1500 r. n.e.
o Szwajcarska 1360-1399 n.e.
o Szwajcarska 1400-1422 n.e.
o Szwajcarzy 1423-1424 r.n.e.
o Szwajcarzy 1425-1475 r. n.e.
o Szwajcarzy 1476-1477 r. n.e.
o Szwajcaria 1478-1490 r. n.e.
o Szwajcarska 1491-1500 r. n.e.
o Wenecja 1400-1414 r. n.e.
o Wenecja 1415-1439 n.e.
o Wenecja 1440-1500 n.e.
8 kolejnych scenariuszy historycznych obejmujących kluczowe bitwy tego okresu na epicką skalę: Kutna Hora 1421, Towton 1461, Brunkeberg 1471, Grandson 1476, Loja 1482, Bosworth 1485, Fornovo 1495, Dornach 1499.
Dodano 41 kolejnych pojedynków historycznych do trybu Szybkiej Bitwy, zwiększając ich liczbę do 239, z których większość można rozegrać z dowolnej strony.
4 dodatkowe kampanie historyczne obejmujące najważniejszych przywódców i konflikty epoki: Powstanie Szwajcarów, Wojny husyckie, Karol Śmiały, Ludwik XI.
Kampania piaskownicy rozszerzona o wszystkie nowe listy armii, pozwalające na poprowadzenie dowolnego narodu (i jego historycznych sojuszników) przeciwko dowolnemu innemu narodowi (i jego sojusznikom) - co daje ponad osiemdziesiąt tysięcy permutacji.
Moduły Time Warp rozszerzone o nowe listy armii.
Legal line: ©2021 Slitherine Ltd. All Rights Reserved. Field of Glory II, Field of Glory II Medieval, Slitherine Ltd. and their Logos are all trademarks of Slitherine Ltd. All other marks and trademarks are the property of their respective owners. Developed by Byzantine Games.
MINIMUM:
OS: Windows 8 / 10
Processor: 2.0GHz i5/A8 or better
Memory: 6 GB RAM
Graphics: 1 GB DirectX 9 Compatible Graphics Card
DirectX: Version 9.0c
Storage: 5 GB available space
Sound Card: DirectX compatible sound card
RECOMMENDED:
OS: Windows 8 / 10
Processor: 2.0GHz i5/A8 or better
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Discrete 2 GB DirectX 9 Compatible Graphics Card
DirectX: Version 9.0c
Storage: 6 GB available space
Sound Card: DirectX compatible sound card