Sprite Lamp to narzędzie do łączenia stylów możliwych w sztuce 2D, takich jak malowany lub pikselowy wygląd, z dynamicznym oświetleniem występującym w nowoczesnych grach. Twórcy gier będą mogli tworzyć gry w stylu klasyków, takich jak Metal Slug czy Braid, w połączeniu z rozgrywką i atrakcyjnością wizualną możliwą dzięki ruchomym lub w inny sposób zmieniającym się źródłom światła. Osiąga się to poprzez malowanie przez artystę obiektu oświetlonego z kilku kierunków, obrazów zwanych "profilami oświetlenia", a następnie przetwarzanie ich w mapy normalne, mapy głębi, mapy okluzji otoczenia i kilka innych. Sprite Lamp zawiera również szereg shaderów zaprojektowanych w celu jak najlepszego wykorzystania tych map.
Jak to działa
Sprite Lamp polega na umożliwieniu artystom malowania obrazów w znanej im formie i używania tych obrazów do tworzenia trudniejszych lub sprzecznych z intuicją map, które są wymagane przez nowoczesne shadery. Przyjmuje to głównie formę malowania tego samego obiektu oświetlonego z kilku różnych kierunków - od dwóch do pięciu - i przetwarzania tych obrazów w celu utworzenia mapy normalnej i mapy głębi.
Renderowanie
Sprite Lamp zawiera okno podglądu i różne opcje shaderów, które pozwalają eksperymentować i dowiedzieć się, co wygląda najlepiej z twoją grafiką. Shadery Sprite Lamp są zawarte w Sprite Lamp w formie GLSL, w pełni skomentowane i mogą być wykorzystane jako baza do włączenia ich do własnej gry.
- Ruchome źródło światła o zmiennej barwie, natężeniu i tłumieniu
- Półsferyczne oświetlenie otoczenia
- Cieniowanie cel
- Auto-cieniowanie z mapami głębi
- Mapowanie koloru lustrzanego, połysku, koloru emisyjnego i okluzji otoczenia
- Renderowanie animowanych postaci wyeksportowanych z programu Spine firmy Esoteric Software
Wersja Pro
Aktualizacja do wersji pro Sprite Lamp daje użytkownikowi dostęp do wielu dodatkowych funkcji dostosowanych do większych studiów.
- Pełny interfejs wiersza poleceń
- Możliwość konwersji prostych do namalowania map "flow" na mapy anizotropii do użytku z zewnętrznymi rendererami
- Możliwość edycji i dostrajania map głębi generowanych przez Sprite Lamp
- Możliwość ładowania wielu zestawów obrazów, przetwarzania ich wszystkich jednocześnie, a następnie animowania ich w oknie podglądu.
KONFIGURACJA MINIMALNA:
- System operacyjny: Windows Vista or later
- Procesor: x86 processor @1.6GHz or greater
- Pamięć: 512 MB RAM
- Karta graficzna: Shader model 3.0/OpenGL 3.0
- DirectX: Wersja 9.0a
- Miejsce na dysku: 200 MB dostępnej przestrzeni