Total War Rome II Desert Kingdoms DLC PC Digital Steam

  • Data premiery:
    08.03.2018
  • Format/nośnik:
    Klucz Steam
  • Platforma:
    PC
  • Producent:
    MUVE.PL
  • Wersja językowa:
    pełna polska wersja
  • MV-1471558
    40,43 
    Dostępność: KLUCZ CYFROWY WYSYŁANY NA MAILA
    Muve
    +

    Pakiet kultur Pustynne królestwa wprowadza do gry Total War: ROME II nowe grywalne frakcje. Królestwa Kusz, Saba i Nabatea wywodzą się z kultury afrykańsko-arabskiej, zaś plemię Masesyliów ma korzenie numidyjskie.

    Frakcje te pochodzą z pustyń Afryki i Arabii. Trudne warunki otoczenia uczyniły z ich wojowników twardych mężów, zdolnych wykorzystać ruchome piaski dla własnej korzyści.

    Frakcje te, choć podobne do siebie pod względem kulturowym, różnią się rodzajami jednostek i tym samym potencjałem militarnym. Każda frakcja ma również do dyspozycji nowe serie budynków oraz drzewka technologii, które wykorzystują ich mocne strony i jeszcze bardziej rozróżniają styl gry.

    Choć każda z nacji ma pewien zestaw indywidualnych atrybutów, wszystkie pustynne królestwa łączą następujące cechy kulturowe:

    Pustynni wojownicy: +10% do morale wszystkich oddziałów atakujących z ukrycia na pustyni
    Zakorzenione tradycje: Kara do tempa opracowywania technologii

    Meroe (Królestwo Kusz)



    Choć Kusz jest lokalną potęgą o bogatych zasobach z handlu złotem, klejnotami i egzotycznymi skórami, to wciąż pozostaje w cieniu silniejszego i słynniejszego sąsiada z północy, Egiptu.

    We wczesnych latach III w. p.n.e. król Ergamenes zdecydował się wyrwać władzę z rąk kapłanów Amuna i przenieść stolicę z Napaty do Meroe, gdzie duchowni nie mogli decydować już o losie królów i królowych Kuszu.

    Przeniesienie stolicy oznaczało również w pewnym sensie zerwanie z kulturą Egiptu na rzecz powiązanych z działalnością handlową wpływów hellenistycznych, indyjskich, perskich oraz afrykańskich. Waleczni królowie i królowe zasiadali na tronie w pełnym majestacie, zdecydowani strzec bogactw Nubii. Nawet Rzymianie nie byli w stanie podbić Meroe, dlatego woleli prowadzić z Kuszem handel.

    Rozległe, żyzne pola i liczne surowce naturalne czynią z Kusz prawdziwą lokalną potęgę, gotową do walki o władzę z największymi imperiami świata.

    Główne cechy:

    • Więź z kulturą egipską lub helleńską
    • Większa szansa na udział żeńskich postaci w polityce
    • Królestwo handlowe (kość słoniowa, skóry egzotycznych zwierząt, żelazo, złoto)
    • Misterne wyroby ceramiczne


    Cechy frakcji:

    • Zdyscyplinowani robotnicy: Premia do dochodów z niewolnictwa, spowolnienie zmniejszania się liczby niewolników, zmniejszona kara do ładu publicznego z powodu obecności niewolników.
    • Kraj Łuczników: tańsze i lepsze jednostki łuczników.

    Nabatea



    Nabatejczycy byli wspaniałymi budowniczymi i pionierami zaawansowanych technik budowlanych. Jako pierwsi używali cementu na szeroką skalę i wybudowali szczelne zbiorniki, które pozwalały im przechowywać zapas wody pitnej. Mimo zagrożenia ze strony potężnych wrogów, takich jak Seleucydzi i Judowie, dzięki postępowemu społeczeństwu państwo Nabatejczyków rozwijało się i nieustannie zapewniało mieszkańcom dobrobyt.

    Byli niezwykle wykształconym i równoprawnym społeczeństwem, w którym kobiety pełniły ważne role zarówno w polityce, jak i w kościele. Królestwo Nabatejczyków stanowiło ważny ośrodek handlu przyprawami, służący za pomost pomiędzy produkującymi olibanum i mirrę królestwami z południa oraz skupującymi je imperiami z zachodu.

    Chronienie takich bogactw w tak strategicznej lokalizacji wymagało doskonale wyszkolonej armii i silnej floty. Nabatejczycy mogli się poszczycić jednym i drugim, a także wyśmienitymi inżynierami i doskonałym wykorzystaniem otoczenia. Ich stolica, Petra, była więc bastionem, do którego nikt nie mógł się przedrzeć.

    Główne cechy:

    • Wpływy helleńskie: możliwość werbowania do bitew jednostek wywodzących się z Grecji
    • Kupcy z Jedwabnego Szlaku: Premia do handlu i dyplomacji
    • Utalentowani murarze: premie do budynków i umocnień
    • Przyjaciele Rzymu: premia do stosunków dyplomatycznych z frakcjami i sojusznikami rzymskimi
    • Rzymskie taktyki: część lokalnych jednostek może formować rzymskie szyki lub korzystać z umiejętności rzymskich armii.


    Cechy frakcji:

    • Budujący w kamieniu: Szybsza i tańsza rozbudowa głównej ścieżki rozwoju osady
    • Handlarze kadzidłem: Premia do dochodów z handlu kadzidłem

    Saba



    Królestwo Saby leży na jałowych ziemiach na południu Półwyspu Arabskiego. Mimo to Sabejczycy zdołali zbudować społeczeństwo żyjące w dobrobycie. Budowali tamy, wynaleźli nowe techniki irygacyjne i do mistrzostwa opanowali efektywne wykorzystywanie wody. Ponadto Sabejczycy byli wyśmienitymi żeglarzami i zdołali zbudować silne relacje handlowe z ludźmi mieszkającymi po drugiej stronie Morza Czerwonego.

    Ponieważ brakowało im zacięcia do konfliktów, na straży sabejskich szlaków handlowych i karawan stali najemnicy. Byli przy tym bardzo wytrzymałymi ludźmi o niezwykłej sile charakteru, a gdy tylko ktoś ośmielił się zagrozić ich ukochanej ojczyźnie w Marib, stawali się dla niego prawdziwie przeraźliwym wrogiem. Nawet Rzymianie – podczas ekspedycji na początku I wieku – nie byli w stanie ich pokonać.

    Główne cechy:

    • Jazda zbudowana w przeważającej części ze świetnie opancerzonych wielbłądów
    • Doskonałe wykorzystanie oszczepów i rydwanów
    • Premie do rolnictwa i żyzności dzięki słynnej Tamie Maribu
    • Premie do stosunków dyplomatycznych i handlu z produkcji kadzideł
    • Wielka Tama w Ma'rib: Wyjątkowy typ budowli, która zapewnia frakcji premie do rolnictwa oraz żyzności i może być dodatkowo ulepszana przy użyciu odpowiedniej technologii, jednak jej utrzymanie wiąże się z dodatkowymi wydatkami.


    Cechy frakcji:

    • Handlarze kadzidłem: Premia do dochodów z cła
    • Najemne armie: Dostęp do tanich, silnych oddziałów najemników

    Numidia



    Przed powstaniem Numidii po drugiej wojnie punickiej, jej lud był podzielony między dwa plemiona berberyjskie: Massylijczyków i Masesyliów. Obie grupy chełpiły się wyśmienitymi wojownikami i nierzadko ze sobą rywalizowały.

    Silna więź Massylijczyków z Kartaginą była głównym powodem, dla którego Masesyliowie przy pierwszej sposobności związali się z Rzymem. Po latach zawirowań oba plemiona ostatecznie połączyły się, tworząc królestwo Numidii na tronie którego zasiadł massylijski król Masynissa. W ciągu aż 54 lat swoich rządów uczynił z Numidii północnoafrykańską potęgę.

    Główne cechy:

    • Więź z kulturą kartagińską i łacińską
    • Rozległe wpływy rzymskie w bitwach
    • Frakcja skupiona na walce z udziałem jazdy


    Cechy frakcji:

    • Pustynni dywersanci: +50% do szansy na zorganizowanie udanej zasadzki

    Wykazy jednostek

    W kolejnych tygodniach podamy więcej szczegółów na temat frakcji dostępnych w Total War: ROME II – Pustynne królestwa – premiera już wkrótce!

    Minimalne:

    OS: XP/ Vista / Windows 7 / Windows 8

    Processor: 2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor

    Memory: 2GB RAM

    Graphics: 512 MB DirectX 9.0c compatible card (shader model 3, vertex texture fetch support).

    DirectX®: 9.0c

    Hard Drive: 35 GB HD space

    Additional: Screen Resolution - 1024x768
    Zalecane:
    OS: Windows 7 / Windows 8

    Processor: 2nd Generation Intel Core i5 processor (or greater)

    Memory: 4GB RAM

    Graphics: 1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.

    DirectX®: 11

    Hard Drive: 35 GB HD space

    Additional: Screen Resolution - 1920x1080

     

    Aby zagrać w tę zawartość, wymagana jest podstawowa wersja gry Total War™: ROME II - Emperor Edition na Steam.