Pakiet kultur Pustynne królestwa wprowadza do gry Total War: ROME II nowe grywalne frakcje. Królestwa Kusz, Saba i Nabatea wywodzą się z kultury afrykańsko-arabskiej, zaś plemię Masesyliów ma korzenie numidyjskie.
Frakcje te pochodzą z pustyń Afryki i Arabii. Trudne warunki otoczenia uczyniły z ich wojowników twardych mężów, zdolnych wykorzystać ruchome piaski dla własnej korzyści.
Frakcje te, choć podobne do siebie pod względem kulturowym, różnią się rodzajami jednostek i tym samym potencjałem militarnym. Każda frakcja ma również do dyspozycji nowe serie budynków oraz drzewka technologii, które wykorzystują ich mocne strony i jeszcze bardziej rozróżniają styl gry.
Choć każda z nacji ma pewien zestaw indywidualnych atrybutów, wszystkie pustynne królestwa łączą następujące cechy kulturowe:
Pustynni wojownicy: +10% do morale wszystkich oddziałów atakujących z ukrycia na pustyni
Zakorzenione tradycje: Kara do tempa opracowywania technologii
Meroe (Królestwo Kusz)
Choć Kusz jest lokalną potęgą o bogatych zasobach z handlu złotem, klejnotami i egzotycznymi skórami, to wciąż pozostaje w cieniu silniejszego i słynniejszego sąsiada z północy, Egiptu.
We wczesnych latach III w. p.n.e. król Ergamenes zdecydował się wyrwać władzę z rąk kapłanów Amuna i przenieść stolicę z Napaty do Meroe, gdzie duchowni nie mogli decydować już o losie królów i królowych Kuszu.
Przeniesienie stolicy oznaczało również w pewnym sensie zerwanie z kulturą Egiptu na rzecz powiązanych z działalnością handlową wpływów hellenistycznych, indyjskich, perskich oraz afrykańskich. Waleczni królowie i królowe zasiadali na tronie w pełnym majestacie, zdecydowani strzec bogactw Nubii. Nawet Rzymianie nie byli w stanie podbić Meroe, dlatego woleli prowadzić z Kuszem handel.
Rozległe, żyzne pola i liczne surowce naturalne czynią z Kusz prawdziwą lokalną potęgę, gotową do walki o władzę z największymi imperiami świata.
Główne cechy:
- Więź z kulturą egipską lub helleńską
- Większa szansa na udział żeńskich postaci w polityce
- Królestwo handlowe (kość słoniowa, skóry egzotycznych zwierząt, żelazo, złoto)
- Misterne wyroby ceramiczne
Cechy frakcji:
- Zdyscyplinowani robotnicy: Premia do dochodów z niewolnictwa, spowolnienie zmniejszania się liczby niewolników, zmniejszona kara do ładu publicznego z powodu obecności niewolników.
- Kraj Łuczników: tańsze i lepsze jednostki łuczników.
Nabatea
Nabatejczycy byli wspaniałymi budowniczymi i pionierami zaawansowanych technik budowlanych. Jako pierwsi używali cementu na szeroką skalę i wybudowali szczelne zbiorniki, które pozwalały im przechowywać zapas wody pitnej. Mimo zagrożenia ze strony potężnych wrogów, takich jak Seleucydzi i Judowie, dzięki postępowemu społeczeństwu państwo Nabatejczyków rozwijało się i nieustannie zapewniało mieszkańcom dobrobyt.
Byli niezwykle wykształconym i równoprawnym społeczeństwem, w którym kobiety pełniły ważne role zarówno w polityce, jak i w kościele. Królestwo Nabatejczyków stanowiło ważny ośrodek handlu przyprawami, służący za pomost pomiędzy produkującymi olibanum i mirrę królestwami z południa oraz skupującymi je imperiami z zachodu.
Chronienie takich bogactw w tak strategicznej lokalizacji wymagało doskonale wyszkolonej armii i silnej floty. Nabatejczycy mogli się poszczycić jednym i drugim, a także wyśmienitymi inżynierami i doskonałym wykorzystaniem otoczenia. Ich stolica, Petra, była więc bastionem, do którego nikt nie mógł się przedrzeć.
Główne cechy:
- Wpływy helleńskie: możliwość werbowania do bitew jednostek wywodzących się z Grecji
- Kupcy z Jedwabnego Szlaku: Premia do handlu i dyplomacji
- Utalentowani murarze: premie do budynków i umocnień
- Przyjaciele Rzymu: premia do stosunków dyplomatycznych z frakcjami i sojusznikami rzymskimi
- Rzymskie taktyki: część lokalnych jednostek może formować rzymskie szyki lub korzystać z umiejętności rzymskich armii.
Cechy frakcji:
- Budujący w kamieniu: Szybsza i tańsza rozbudowa głównej ścieżki rozwoju osady
- Handlarze kadzidłem: Premia do dochodów z handlu kadzidłem
Saba
Królestwo Saby leży na jałowych ziemiach na południu Półwyspu Arabskiego. Mimo to Sabejczycy zdołali zbudować społeczeństwo żyjące w dobrobycie. Budowali tamy, wynaleźli nowe techniki irygacyjne i do mistrzostwa opanowali efektywne wykorzystywanie wody. Ponadto Sabejczycy byli wyśmienitymi żeglarzami i zdołali zbudować silne relacje handlowe z ludźmi mieszkającymi po drugiej stronie Morza Czerwonego.
Ponieważ brakowało im zacięcia do konfliktów, na straży sabejskich szlaków handlowych i karawan stali najemnicy. Byli przy tym bardzo wytrzymałymi ludźmi o niezwykłej sile charakteru, a gdy tylko ktoś ośmielił się zagrozić ich ukochanej ojczyźnie w Marib, stawali się dla niego prawdziwie przeraźliwym wrogiem. Nawet Rzymianie – podczas ekspedycji na początku I wieku – nie byli w stanie ich pokonać.
Główne cechy:
- Jazda zbudowana w przeważającej części ze świetnie opancerzonych wielbłądów
- Doskonałe wykorzystanie oszczepów i rydwanów
- Premie do rolnictwa i żyzności dzięki słynnej Tamie Maribu
- Premie do stosunków dyplomatycznych i handlu z produkcji kadzideł
- Wielka Tama w Ma'rib: Wyjątkowy typ budowli, która zapewnia frakcji premie do rolnictwa oraz żyzności i może być dodatkowo ulepszana przy użyciu odpowiedniej technologii, jednak jej utrzymanie wiąże się z dodatkowymi wydatkami.
Cechy frakcji:
- Handlarze kadzidłem: Premia do dochodów z cła
- Najemne armie: Dostęp do tanich, silnych oddziałów najemników
Numidia
Przed powstaniem Numidii po drugiej wojnie punickiej, jej lud był podzielony między dwa plemiona berberyjskie: Massylijczyków i Masesyliów. Obie grupy chełpiły się wyśmienitymi wojownikami i nierzadko ze sobą rywalizowały.
Silna więź Massylijczyków z Kartaginą była głównym powodem, dla którego Masesyliowie przy pierwszej sposobności związali się z Rzymem. Po latach zawirowań oba plemiona ostatecznie połączyły się, tworząc królestwo Numidii na tronie którego zasiadł massylijski król Masynissa. W ciągu aż 54 lat swoich rządów uczynił z Numidii północnoafrykańską potęgę.
Główne cechy:
- Więź z kulturą kartagińską i łacińską
- Rozległe wpływy rzymskie w bitwach
- Frakcja skupiona na walce z udziałem jazdy
Cechy frakcji:
- Pustynni dywersanci: +50% do szansy na zorganizowanie udanej zasadzki
Wykazy jednostek
W kolejnych tygodniach podamy więcej szczegółów na temat frakcji dostępnych w Total War: ROME II – Pustynne królestwa – premiera już wkrótce!
Minimalne:
OS: XP/ Vista / Windows 7 / Windows 8
Processor: 2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor
Memory: 2GB RAM
Graphics: 512 MB DirectX 9.0c compatible card (shader model 3, vertex texture fetch support).
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 35 GB HD space
Additional: Screen Resolution - 1024x768
Zalecane:
OS: Windows 7 / Windows 8
Processor: 2nd Generation Intel Core i5 processor (or greater)
Memory: 4GB RAM
Graphics: 1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.
DirectX®: 11
Hard Drive: 35 GB HD space
Additional: Screen Resolution - 1920x1080
Aby zagrać w tę zawartość, wymagana jest podstawowa wersja gry Total War™: ROME II - Emperor Edition na Steam.